مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 09:052023-01-01اقتصادي

روزانه 980 تن زباله در شهر تبریز تولید می شود


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز، با اشاره به تولید روزانه 980 تن زباله در مناطق دهگانه شهر، گفت: سرانه تولید زباله در شهر تبریز به ازای هر شهروند در حدود 650 گرم است که این مقدار فاصله زیادی با استاندارهای جهانی دارد.

- حبیبه هراتی، افزود: با برنامه ریزی مدون تلاش می شود در سال آینده 150 گرم از این سرانه از طرق مختلف مانند ارایه آموزش های شهروندی کاهش یابد.

وی اظهار کرد: فرهنگ سازی و ارایه آموزش های شهروندی نقش موثری در کاهش تولید زباله دارد و هر کیلو پسماند و زباله از مرحله جمع آوری تا دفن برای شهرداری تبریز 510 تومان هزینه دربر دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهری تبریز با اشاره به اهمیت همکاری و همراهی شهروندان در مدیریت پسماند شهری، گفت: مدیریت پسماند از حوزه های پرچالش شهرهای کشور بوده و موفقیت در این حوزه نیازمند همراهی و همدلی شهروندان است.

هراتی، ادامه داد: مدیریت و تفکیک پسماند در محل تولید می تواند در تبدیل تهدید به فرصت مثمرثمر باشد چراکه می توان از پسماندهای تر در تامین خوراک مورد نیاز دام ها استفاده کرد به طوری که ارزش غذایی این خوراک چندین برابر نهاده های دامی مانند یونجه است.

وی با اعلام اینکه لندفیل شماره 2 مرکز مدیریت پسماند شهرداری تبریز اسفند سال جاری به بهره برداری می رسد، یادآوری کرد:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزانه 980 تن زباله در شهر تبریز تولید می شود

روزانه 980 تن زباله در شهر تبریز تولید می شود