مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 08:002023-01-01اجتماعي

توزیع عادلانه آب با تخریب سازه های غیرمجاز در گلستان


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان از تخریب آب بندان های غیرمجاز در مسیر گرگانرود خبرداد و گفت: با این عمل توزیع آب عادلانه شده و دست اندازی به منابع آبی پایان می یابد.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- اعظم محبی: گلستان به دلیل برخورداری از چندین رشته رودخانه دائمی و شرایط توپوگرافی از استان های مستعد در حوزه احداث آب بندان و یا سدهای کوچک محلی بوده و این سازه های آبی با هدف های مختلفی طی سالیان گذشته احداث شده است.

هرچند بهره برداری از آب بندان ها نقش بسزایی در تأمین آب زراعت دارد اما احداث برخی از این سازه ها به صورت غیرمجاز و بدون تحصیل مجوزهای لازم از دستگاه های متولی انجام شده، موضوعی که برای سایر آب بندان های دارای پروانه مشکلاتی را ایجاد کرده است.

لذا بر این اساس طبق تصمیم مسئولان ارشد گلستان و مدیران متولی بنا شده تا آب بندان های غیرمجاز در مسیر گرگانرود تخریب شود؛ برای اطلاع از جزییات این امر با جواد تیموری ، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفتگو کردیم که در ادامه خواهد آمد.

* آب بندان های غیرمجاز در چه سالی ساخته شده است؟ طی سنوات گذشته از حدود 20 الی 25 سال پیش، افرادی بدون داشتن مجوز اقدام به احداث مخازن آبی (آب بندان) در مسیر گرگانرود کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع عادلانه آب با تخریب سازه های غیرمجاز در گلستان

توزیع عادلانه آب با تخریب سازه های غیرمجاز در گلستان