مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 21:552022-12-31اقتصادي

هزینه 510 تومانی هر کیلو زباله برای شهرداری/ جمع آوری روزانه 980 تن زباله در تبریز


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهری شهرداری تبریز با بیان اینکه فرهنگ سازی و آموزش های شهروندی نقش موثری برای کاهش تولید زباله دارد، گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، حبیبه هراتی امشب در ششمین نشست از سلسله نشست های خبری مدیران شهرداری تبریز اظهار کرد: مدیریت پسماند یکی از حوزه های پر چالش شهرهای کشور است و موفقیت در این حوزه نیازمند همراهی و همدلی شهروندان است.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی و آموزش های شهروندی نقش موثری برای کاهش تولید زباله دارد، افزود: هر کیلو پسماند و زباله از مرحله جمع آوری تا دفن 510 تومان هزینه برای شهرداری تبریز دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به تولید روزانه 980 تن زباله در مناطق دهگانه شهر تبریز، گفت: سرانه تولید زباله در شهر تبریز به ازای هر شهروند در حدود 650 گرم است که این مقدار فاصله زیادی با استاندارهای جهانی دارد و در این راستا قصد داریم با برنامه ریزی مدون در سال آینده 150 گرم از این سرانه را از طرق مختلف همچون آموزش های شهروندی کاهش دهیم.

هراتی اذعان کرد: مدیریت و تفکیک پسماند از محل می تواند در تبدیل تهدید به فرصت مثمرثمر باشد چراکه می توان از پسماندهای تر خوراک مورد نیاز دام ها را تامین کرد؛ این در حالیست که ارزش غذایی این خوراک چندین برابر نهاده های دامی مانند یونجه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه 510 تومانی هر کیلو زباله برای شهرداری/ جمع آوری روزانه 980 تن زباله در تبریز

هزینه 510 تومانی هر کیلو زباله برای شهرداری/ جمع آوری روزانه 980 تن زباله در تبریز