مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 19:202022-12-31اقتصادي

از دستگیری 6 حفار غیرمجاز تا اوضاع وخیم مسجد دزفول


وضعیت پرونده ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه، توقف ساخت وساز غیرمجاز در محوطه ثبتی ارومیه، دستگیری حفاران غیرمجاز در ساری، کشف دو قلعه ساسانی در حوضه آبگیر سد «چم شیر»، - وضعیت پرونده ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه، توقف ساخت وساز غیرمجاز در محوطه ثبتی ارومیه، دستگیری حفاران غیرمجاز در ساری، کشف دو قلعه ساسانی در حوضه آبگیر سد چم شیر ، وضعیت مسجد جامع دزفول و مرمت بازار قم، بخشی از خبرهای امروز 10 دی ماه میراث فرهنگی بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرضا سهیلی ـ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه ـ از برنامه این اداره کل برای تکمیل پرونده ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه خبر داد و گفت: با توجه به رایزنی های انجام شده با وزارتخانه، موافقت های لازم برای تهیه پرونده ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه انجام شده است.

باید هماهنگی ها و برنامه ریزی های لازم برای تکمیل این پرونده در اولویت پایگاه های دخیل در این مسیر قرار گیرد.

در مسیر محور ساسانی کرمانشاه آثار شاخص بسیار ممتازی قرار دارد، این پرونده با محوریت مجموعه تاریخی طاق بستان انجام می شود.

سهیلی اضافه کرد: این محور و جایگاه بالای آن در تاریخ استان و تعدد آثار مربوط به ادوار مختلف که در جای جای این محور که در اصل از کنگاور شروع و تا قصرشیرین ادامه دارد، به شانس بالای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از دستگیری 6 حفار غیرمجاز تا اوضاع وخیم مسجد دزفول

از دستگیری 6 حفار غیرمجاز تا اوضاع وخیم مسجد دزفول