مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 11:502022-12-31فناوري

جریمه 9.5 میلیون دلاری گوگل برای نقض حریم خصوصی کاربران


گوگل توافق کرد برای فیصله دادن به شکایت دادستان کل واشنگتن دی سی که این شرکت اینترنتی را به فریب دادن کاربران و نقض حریم خصوصی آنها متهم کرده بود، - 9.

5 میلیون دلار پرداخت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گوگل همچنین موافقت کرد بعضی از شیوه های خود به خصوص در ارتباط با مطلع کردن کاربران درباره جمع آوری، ذخیره سازی و استفاده از اطلاعات مکانی آنها را تغییر دهد.

در شکایت کارل راسین، دادستان کل واشنگتن دی سی که در ژانویه تنظیم شده بود، آمده بود: گوگل این باور را در مصرف کنندگان ایجاد کرد که می توانند اطلاعاتی که گوگل درباره مکان آنها جمع آوری و نگهداری می کند و نحوه استفاده از این اطلاعات را کنترل کنند اما در واقع، کاربرانی که از محصولات گوگل استفاده می کنند، نمی توانند مانع از جمع آوری و ذخیره سازی اطلاعات مکان شان توسط گوگل و استفاده این شرکت از اطلاعات مذکور شوند.

دفتر راسین همچنین گوگل را متهم کرد از الگوهای سیاه استفاده کرده که برای فریب دادن کاربران طراحی شده اند.

به خصوص دفتر دادستان کل مدعی شد گوگل مکررا به کاربران پیشنهاد می کرد ردیابی مکان را در بعضی از اپلیکیشن ها فعال کنند زیرا اگر این گزینه فعال نشود، بعضی از قابلیت ها ممکن است به درستی کار نکنند اما راسین و تیم وی دریافتند که اطلاعات مکانی برای اپلیکیشن مورد بحث، ضروری نبو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جریمه 9.5 میلیون دلاری گوگل برای نقض حریم خصوصی کاربران

جریمه 9.5 میلیون دلاری گوگل برای نقض حریم خصوصی کاربران