مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 11:052022-12-31اقتصادي

اصلاح آیین نامه حقوق مسافر برای پروازها


طبق آخرین اصلاحیه آیین حقوق مسافر، در صورتی که تأخیر بیش از دو ساعت به طول بینجامد مسافرین می توانند نسبت به انصراف از پرواز و دریافت بهای کامل بلیت خود اقدام کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، در صورتی که تأخیر پرواز بیش از دو ساعت به طول بینجامد مسافرین می توانند نسبت به انصراف از پرواز و دریافت بهای کامل بلیت خود اقدام کند.

در صورتی که اراده مسافر بر انجام پرواز باشد، شرکت هواپیمایی باید نسبت به انتقال مسافر به مقصد بلیت، با سرویس هوایی سایر شرکت های هواپیمایی در کوتاه ترین زمان ممکن در کابین پروازی مشابه اقدام کند.

حقوق مسافر مجموعه ای از سیاست ها، دستورالعمل ها، استانداردها، ضوابط و مقرراتی است که الگوی رفتاری شرکت هواپیمایی و دست اندرکاران امور پروازی را تدوین می کند و هدف آن تضمین حقوق مادی و معنوی و رعایت شأن و منزلت مسافران در فرآیند مسافرت های هوایی است.

در عین حال که رعایت این مجموعه حمایتی برای کلیه شرکت های هواپیمایی لازم الاجراست.

آیین نامه حقوق مسافر برای پروازها فروردین ماه 1394 اصلاح شده و آخرین ویرایش آن پس از چندی کش و قوس درنهایت آذرماه سال جاری ابلاغ شد.

بر اساس این آیین نامه، در صورت بروز تأخیر در انجام پرواز در مبداء، بر اساس ساعت پرواز مندرج در بلیت مسافر و در صورتی که براساس شرایط فوق العاده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح آیین نامه حقوق مسافر برای پروازها

اصلاح آیین نامه حقوق مسافر برای پروازها