مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 08:502022-12-31سياسي

تلاش برای ثبت جهانی هنر ملی مرواربافی ملایر


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: یکی از اهداف شهرستان در سفر وزیر میراث فرهنگی، زمینه سازی ثبت جهانی هنر ملی مرواربافی ملایر بود که امیدواریم در سال های بعد این تقاضای هنرمندان با حمایت همه مسئولان استانی و شهرستانی و همت فعالان این عرصه محقق شود.

- ایسنا/همدان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: یکی از اهداف شهرستان در سفر وزیر میراث فرهنگی، زمینه سازی ثبت جهانی هنر ملی "مرواربافی ملایر" بود که امیدواریم در سال های بعد این تقاضای هنرمندان با حمایت همه مسئولان استانی و شهرستانی و همت فعالان این عرصه محقق شود.

ابراهیم جلیلی در گفت وگو با ایسنا، افزود: ثبت جهانی شهرها، فرصتی عالی فراهم می کند تا اهالی بومی این مناطق برای یادگیری و توسعه صنایع دستی خود، تمایل و اشتیاق بیشتری نشان دهند.

وی ادامه داد: ثبت جهانی، باعث شهرت بیشتر این صنایع می شود و منافع اقتصادی و اجتماعی متعددی برای اهالی بومی دارد که یکی از فاکتورهای رشد گردشگری است.

رییس اداره میراث فرهنگی ملایر افزود: در سال های اخیر مسئولان و فعالان صنایع دستی در ایران تلاش کرده اند تا شهرهای مختلف ایران را که دارای صنایع دستی خاص و شناخته شده هستند، در فهرست جهانی شهرهای صنایع دستی ثبت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای ثبت جهانی هنر ملی مرواربافی ملایر

تلاش برای ثبت جهانی هنر ملی مرواربافی ملایر