مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 دی 1401 ساعت 21:402022-12-30فرهنگي

قلعه فلک الافلاک به زودی ثبت جهانی می شود


وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: قلعه فلک الافلاک به تنهایی نشان و نمادی از تاریخ، فرهنگ و تمدن چند هزار ساله ایران ماست و شرایط برای ثبت جهانی آن مهیا خواهد شد.

- عزت ضرغامی امروز نهم دی ماه در بازدید از قلعه فلک الافلاک با بیان اینکه یک طرح شایسته برای قلعه فلک الافلاک و شهر خرم آباد با نگاه زیبایی شناسی، ارزش های تاریخی و زیست محیطی آماده می شود که پس از در اختیار گرفتن محوطه تاریخی یک تحول جدی در عنصر مهم میراث فرهنگی صورت پذیرد و شرایط برای ثبت جهانی آن فراهم شود، اظهار کرد: قلعه فلک الافلاک به تنهایی نشان و نمادی از تاریخ، فرهنگ و تمدن چند هزار ساله ایران ماست و هم به لحاظ فرهنگ ملموس و معماری بسیار ارزشمندی که از دوره ساسانی دارد و هم مرمت پس از اسلام امروزه به عنوان کاری ارزشمند مطرح است.

وی ادامه داد: در هنگام بازدید از قلعه و به خصوص موزه و در بخش هایی که به لحاظ مردم شناسی کار شده اطلاعات زیادی در اختیار گردشگران قرار می گیرد و به تنهایی یک کلکسیون از فرهنگ ناملموس و میراث فرهنگی و معنوی ماست.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: این اثر سالها ثبت ملی شده ولی جایگاه فلک الافلاک بدون تردید جزء رده های اول ثبت جهانی است که این را همه دنیا و کسانی که بازدید می کنند به خوبی می دانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قلعه فلک الافلاک به زودی ثبت جهانی می شود

قلعه فلک الافلاک به زودی ثبت جهانی می شود