مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 دی 1401 ساعت 12:352022-12-30بين الملل

16 سال از اعدام صدام گذشت/ بزرگترین جنایات صدام علیه ایرانیان + عکس


ارتش بعث عراق به فرماندهی صدام در دوران جنگ تحمیلی علیه ایران جنایت های بزرگی را مرتکب شد که برخی از آن ها به قدری وحشتناک است که مردم درباره آن بسیار شنیده اند و برخی هنوز ناشنیده و یا کمتر شنیده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه تاریخ خبرگزاری فارس، امروز شانزدهمین سالگرد اعدام صدام حسین در پی حمله آمریکا و برانداختن او در عملیاتی 18 روزه در نوروز 1382 است.

صدام پس از آن مخفی شد تا به دام افتاد و آن گاه نوبت بازجویی و محاکمه رسید.

در نهایت دیکتاتور خلع شده عراق در 30 دسامبر 2006 یعنی 9 دی 1385، به دار آویخته شد.

در حالی که تصور می شد به خاطر تقارن این روز با یکی از اعیاد اسلامی و نزدیک بودن به آغاز سال نو میلادی به تعویق افتد اما چنین نشد و او را اعدام کردند.

صدام محاکمه و به اعدام محکوم شد به بهانه این روز نگاهی به برخی از جنایات صدام و ارتش بعث عراق در دوران دفاع مقدس می کنیم.

ارتش بعث عراق به فرماندهی صدام در دوران جنگ تحمیلی علیه ایران جنایت های بزرگی را مرتکب شد که برخی از آن ها به قدری وحشتناک است که مردم درباره آن بسیار شنیده اند و برخی هنوز ناشنیده و یا کمتر شنیده شده است.

فاجعه حلبچه با بیش از 5 هزار قربانی بی دفاع فاجعه شیمیایی حلبچه این فاجعه نخستین مرحله از نسل کشی تکان دهنده ای بود که صدام بلافاصله پس از پایان جنگ در کردستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

16 سال از اعدام صدام گذشت/ بزرگترین جنایات صدام علیه ایرانیان + عکس

16 سال از اعدام صدام گذشت/ بزرگترین جنایات صدام علیه ایرانیان + عکس