مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 دی 1401 ساعت 23:102022-12-29ورزشي

پله درگذشت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه ورزشی خبرگزاری دانشجو  شاهرخ بیانی،پله از مدت ها قبل در حال مبارزه با بیماری سرطان بود و در چند ماه اخیر بار ها برای درمان این بیماری راهی بیمارستان شده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه ورزشی خبرگزاری دانشجو   شاهرخ بیانی،پله از مدت ها قبل در حال مبارزه با بیماری سرطان بود و در چند ماه اخیر بار ها برای درمان این بیماری راهی بیمارستان شده بود.

چند هفته قبل و در جریان برگزاری جام جهانی 2022 قطر بود که حال او رو به وخامت گذاشت و به بیمارستان آلبرت انیشتین شهر سائو پاولو منتقل شد و امشب در سن 82 سالگی پس از مشکلات قلبی و کلیوی که در چند روز گذشته برای او به وجود آمده بود از دنیا رفت این ستاره فوتبال برزیل در 23 اکتبر 1940 در میناس گرایس به دنیا آمد و نام کامل او ادسون آرانتس دو ناسیمنتو بود و به گفته خودش عشقش به فوتبال از سن 9 سالگی رو به افزایش گذاشته و به پدرش وعده داده بود که روزی فاتح جام جهانی خواهد شد.

طولی نکشید که او به این وعده عمل کرد و هشت سال بعد در حالی که فقط 17 سال داشت توانست فاتح جام جهانی 1958 سوئد شود و با جام قهرمانی به خانه برگردد و این موفقیت بزرگ را چهار سال بعد در جام جهانی 1962 نیز تکرار کرد.

اما این هم پایان ماجرا نبود و او برای سومین بار در جام جهانی 1970 هم طعم قهرمانی را با تیم ملی کشورش چشید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پله درگذشت

پله درگذشت