مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 دی 1401 ساعت 16:012022-12-29سياسي

آغاز عملیات اجرایی حفر 500 چاهک کشاورزی در منطقه سیستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، صبح امروز طی مراسمی در محل مصلی نماز جمعه زاهدان بصورت وبیناری فرمان آغاز عملیات اجرایی حفر 500 حلقه چاهک کشاورزی در منطقه سیستان با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، بنیاد کرامت رضوی و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) صادر شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: در راستا اجرای تفاهم نامه جدیدی مبنی بر احداث و تجهیز500 حلقه چاهک با مشارکت بنیاد کرامت رضوی و قرارگاه امام حسن مجتبی، این چاهک ها در شهرستان های هیرمند 120 حلقه، هامون 90 حلقه، نیمروز 50حلقه،زابل90حلقه، زهک 150 حلقه حفر تجهیز خواهد شد.

سید محمدرضا سیدحسینی افزود: افراد متقاضی انتخاب شده در این طرح، افراد کم بضاعت و تحت پوشش نهادهای حمایتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی تصریح کرد: در سال1400 تفاهم نامه مشترک با بنیاد کرامت رضوی در خصوص حفر 50 حلقه چاهک در منطقه سیستان منعقد و با صرف اعتبار بالغ بر 10 میلیارد ریال در 5 شهرستان حوزه سیستان حفر و به متقاضیان تحویل شد.

گفتنی است با توجه به عدم آورد رودخانه هیرمند و تدوام خشکسالی شکننده در منطقه، با حفر و تجهیز این چاهک ها یک هزار هکتار از اراضی به زیر کشت محصولات زراعی و باغی خواهد رفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز عملیات اجرایی حفر 500 چاهک کشاورزی در منطقه سیستان

آغاز عملیات اجرایی حفر 500 چاهک کشاورزی در منطقه سیستان