مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 دی 1401 ساعت 09:002022-12-29اقتصادي

تبدیل سه بنای تاریخی دزفول به اقامت گاه بوم گردی


سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول از واگذاری سه بنای تاریخی این شهر به بخش خصوصی در راستای توسعه بوم گردی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عباس چراغ چشم ضمن دعوت از از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای راه اندازی و توسعه اقامت گاه های بوم گردی در بناهای تاریخی دزفول گفت: توسعه اقامت گاه های بوم گردی با هدف حفظ بناهای تاریخی و ایجاد اشتغال پایدار، در اولویت اداره میراث فرهنگی شهرستان قرار دارد.

اقامتگاه بومگردی همان خانه هایی هستند که مردم بومی هر منطقه در آنها سکونت دارند و چیدمان این خانه ها معمولا سنتی و مطابق فرهنگ و آداب مردم همان منطقه است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول معتقد است: تغییر کاربری بناهای تاریخی ممکن است هم در قالب اقامت گاه بوم گردی و هم سفره خانه سنتی باشد.

او اظهار داشت: هم اکنون برخی از سرمایه گذاران بخش خصوصی با نظارت و همکاری میراث فرهنگی، درحال مرمت، تکمیل و تأمین تجهیزات لازم برای راه اندازی اقامت گاه بوم گردی و سفره خانه سنتی در بناهای تاریخی دزفول هستند.

افراد در اقامتگاه های بومگردی احساس نزدیکی بیشتری به هم دارند.

در چنین اقامتگاه هایی یک اتاق شخصی در اختیار مسافر/مسافران قرار می گیرد و باقی بخش های خانه با دیگر افررادی که در این اقامتگاه ساکن هستند مشترک ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل سه بنای تاریخی دزفول به اقامت گاه بوم گردی

تبدیل سه بنای تاریخی دزفول به اقامت گاه بوم گردی