مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 دی 1401 ساعت 04:302022-12-29پزشكي

سکته قلبی چگونه اتفاق می افتد/ مراقب فشارخون باشید


فلوشیپ آنژیوپلاستی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در خصوص سکته قلبی توضیحاتی ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عبدالوهاب برادران، در شبکه سلامت سیما، در پاسخ به این سوال که سکته قلبی چیست، گفت: شایع ترین علت مرگ و میر در دنیا، سکته قلبی و مغزی است.

وقتی سکته قلبی اتفاق می افتد که در عروق کرونر (عروق روی قلب) که وظیفه خونرسانی به قلب را دارند، لخته ایجاد شود و خونرسانی به این عروق متوقف گردد، در این صورت سکته قلبی اتفاق می افتد.

گاهی لخته به طور کامل رگ را نمی بندد و خون رسانی تا حدی برقرار است، که با علائمی مانند: درد شدید و فشار بر روی قفسه سینه و همچنین تعریق شدید همراه است.

این فلوشیپ آنژیوپلاستی در پاسخ به این سوال که آیا می توان سکته قلبی را پیش بینی کرد، افزود: اگر علم به جایی برسد که بتواند سکته قلبی را پیش بینی کند، تحول بزرگی در درمان این بیماری صورت گرفته که متأسفانه در حال حاضر امکان پذیر نیست.

وی در پاسخ به این سوال که راه های تشخیصی سلامت قلب چیست، گفت: برای اینکه از سلامت راه های هدایتی قلب مطلع شویم، نوار قلب می گیریم.

اگر اطلاعاتی از دریچه های قلب نیاز باشد، اکوکاردیوگرافی انجام می دهیم، (البته در فردی که دچار تنگی عروق زیادی باشد، در اکوکاردیوگرافی با انقباض ناقص ماهیچه های قلب روبرو می شویم که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکته قلبی چگونه اتفاق می افتد/ مراقب فشارخون باشید

سکته قلبی چگونه اتفاق می افتد/ مراقب فشارخون باشید