مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 دی 1401 ساعت 04:002022-12-29پزشكي

چرا دچار «سرگیجه» می شویم؟


سرگیجه به کلیه حالات ناخوشایندی که فرد با ایجاد آن ها احساس عدم تعادل، امکان سقوط و زمین خوردن می کند، گفته می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سرگیجه شامل مجموعه وضعیت هایی مانند سبکی سر، سیاهی رفتن چشم ها، چرخش سر، چرخش محیط و اتاق، احساس حرکت اجسام با محیط اطراف که نوعی اختلال در سیستم عصبی با گوش داخلی است.

سرگیجه عموما با حرکات سر، تغییر وضعیت، حرکت کردن و راه رفتن، سرفه و عطسه تشدید می شود و ایجاد تهوع و استفراغ، سردرد، حساسیت به نور یا صدا، تاری دید، تعریق، ضعف و بی حالی، تپش قلب، صدای سوت و وزوز گوش می شود.

علل سرگیجه برخی علل بروز سرگیجه شامل کم آبی بدن، اسهال و استفراغ و تب، ضربات سر و حملات میگرن، استرس، فشارهای عصبی، افسردگی، بی نظمی ضربان قلب، حساسیت به مواد مختلف، برخی مسمومیت ها، بیماری های ویروسی، تنفس کوتاه، تند یا بسیار عمیق، مصرف سیگار، تنباکو و الکل، کمبود اکسیژن، کم خونی، خون ریزی، کاهش لحظه ای فشارخون، افت قند خون، سندرم قبل از قاعدگی، قاعدگی، بارداری و داروها هستند.

افرادی که دچار حملات سرگیجه می شوند، باید به یکسری توصیه ها توجه کنید: - حملات سرگیجه شما ممکن است تا چند ماه (سه تا شش ماه) ادامه یابد، اما معمولاً بین 10 تا 15 روز بهبودی نسبی رخ می دهد و قادر به انجام فعالیت معمول و روزمره خواهید بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا دچار «سرگیجه» می شویم؟

چرا دچار «سرگیجه» می شویم؟