مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 11:152022-12-28سياسي

سوادآموزی؛ بر مبنای مهارت آموزی و زیست بوم منطقه ای


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ابعاد سواد با توجه به پیشینه فرهنگی و زیست بوم شهرستان در نظر گرفته شده و هدف کلی آن تحقق منویات رهبری است.

- سازمان نهضت سوادآموزی ایران در سال 1358 به فرمان امام خمینی و به منظور آموزش خواندن و نوشتن به بزرگسالان و نیز کودکانی که به مدرسه دسترسی ندارند تشکیل شد.

در جوامع گوناگون، سواد آموختن به عنوان حق اساسی و لازمه پیشرفت انسان شناخته شده و هر انسان اعم از کودک، نوجوان و بزرگ سال، باید از فرصت های آموزشی برخوردار باشد.

این نیاز، هم توانایی بر خواندن و نوشتن را دربرمی گیرد و هم عامل رشد و توسعه در ابعاد گوناگون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.

رشد و توسعه یک کشور در ابعاد مختلف در دنیای امروز، بیانگر این واقعیت است که برای رسیدن به توسعه پایدار، باید بسیار فراتر از کسب مهارت های سواد خواندن و نوشتن پیش رفت.

در غیر این صورت، رسیدن به مرزهای توسعه یافتگی در حد شعار باقی می ماند.

سیدعلیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: هفتم دی ماه سالروز صدور فرمان تاریخی تاسیس نهصت سوادآموزی که برگرفته از تفکر زلال بزرگ مرد الهی و معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) است، را در حالی گرامی میداریم که چهل و سه سال از صدور این فرمان تاریخی می گذرد و موجب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوادآموزی؛ بر مبنای مهارت آموزی و زیست بوم منطقه ای

سوادآموزی؛ بر مبنای مهارت آموزی و زیست بوم منطقه ای