مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 11:002022-12-28اقتصادي

«گلستان» استان برتر در تولید نهال زیتون/ 14 کارخانه فرآوری داریم


معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان گفت: گلستان خاستگاه زیتون است به همین دلیل زیتون تولیدی استان کیفیت مطلوبی دارد و در طرح تأمین نهال زیتون استان گلستان یکی از برتر کشور است.

- نوید رضا فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مطالعات کشت بر روی 110 هزار هکتار از اراضی شیب دار گلستان انجام شده که از این مقدار 70 هزار هکتار آن قابلیت کشت انواع گونه ها از جمله درخت زیتون را دارد.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه تاکنون 29 هزار هکتار کشت انواع مختلف محصولات در اراضی شیبدار گلستان انجام شده است، گفت: در 17 هزار هکتار از اراضی زیتون کشت شده اما در حال حاضر موجودی اراضی شیب دار گلستان پنج هزار هکتار است.

وی بیان کرد: در حال حاضر استان گلستان رتبه پنجم تولید زیتون کشور را دارد و در 40 هزار هکتار دیگر از اراضی شیبدار می توانیم انواع گونه های دیگر و خصوصاً درختان زیتون کشت کرد و تولید این محصول را در گلستان گسترش داد.

فراهانی گفت: استان گلستان از گذشته های دور خاستگاه زیتون است، به همین دلیل زیتون تولیدی استان کیفیت مطلوبی دارد و در طرح تأمین نهال زیتون استان گلستان یکی از برتر کشور است.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان تصریح کرد: مقاومت درختان زیتون در برابر تنش های آبی بالا است، با توجه به خشک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«گلستان» استان برتر در تولید نهال زیتون/ 14 کارخانه فرآوری داریم

«گلستان» استان برتر در تولید نهال زیتون/ 14 کارخانه فرآوری داریم