مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 10:252022-12-28اقتصادي

پای شهرک های خورشیدی به صنعت برق باز می شود


عزم دولت برای توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر تا ایجاد شهرک های خورشیدی در برخی از استان های کشور پیش رفته، همچنین مقرر شده تا 15 هزار پنل خورشیدی در 12 استان کشور نصب شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هم اکنون دو رویکرد جدید در راستای توسعه انرژی های تجدیدپذیر در وزارت نیرو کلید خورده، احداث سامانه های خورشیدی خارج از مناقصه با همان قرارداد خرید برق تضمینی 20 ساله از جمله این رویکردها است که یک بخش از آن مربوط به احداث نیروگاه درشهرک های صنعتی می شود.

بر اساس تفاهم نامه وزارتخانه های نیرو و صمت مقرر شده تعدادی از استان ها به عنوان شهرک خورشیدی انتخاب شوند؛ موضوع ایجاد شهرک های خورشیدی هفته گذشته ابلاغ و مسیر پیشبرد این مهم تعریف شده است.

در این شرایط امکان اتصال ساختگاه ها به صورت تجمعی به شبکه سراسری برق کشور میسر و فراهم می شود و سرمایه گذاران در این بخش قادر به تولید 200 کیلووات تا 3000 مگاوات برق خواهند بود.

مدل قرارداد در این حوزه نیز20 ساله با نرخ خرید تضمینی 1650 تومان به ازای هر کیلووات ساعت است.

بر این اساس متقاضیان حقیقی و حقوقی از طریق مراجعه به سامانه صدور مجوزهای ملی کشور، می توانند درخواست خود را در سازمان ساتبا بارگذاری کنند و در صورت تکمیل فرآیند و اطلاعات مورد نیاز، پروانه فعالیت برای این شرکت ها صادر می شود؛ این شرکت ها بالا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پای شهرک های خورشیدی به صنعت برق باز می شود

پای شهرک های خورشیدی به صنعت برق باز می شود