مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 دی 1401 ساعت 10:302022-12-27سياسي

«ارجان» در سکوت؛ چرا؟


مشکلات و چالش های موجود در محوطه باستانی ارجان باعث شده تا به دلایلی اجازه انتشار خبر و یا مصاحبه ای در خصوص وضعیت فعلی این محوطه باستانی وجود نداشته باشند.

- از این رو و نیز با سکوت مسؤولان میراث فرهنگی پرسش های قابل تامل و مهمی در این خصوص مطرح است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با توجه به این شرایط و ابهام وضعیت فعلی این محوطه باستانی نقد این است که چرا اطلاعات درباره ارجان به انحصار گرفته شده و به نوعی هم در آگاهی رسانی به متخصصان و هم عموم انحصار به وجود آمده است؟ در این باره، دکتر عباس مقدم، از باستان شناسانی که در این محوطه باستانی فعالیت داشته با اشاره به اینکه به طور مستقیم اطلاعات موثق و جدیدی درباره محوطه باستانی ارجان ندارد گفت: با گذشت زمان و نبود توجه به ارجان لایه های باستانی این محوطه که بر اثر فعالیت های مختلف زیرورو شده بود بیشتر هم خواهد شد.

این باستان شناس با اشاره به اینکه محوطه باستانی ارجان در حدود چهار دهه گذشته یکی از سالم ترین محوطه های باستانی کشور بود به ایسنا گفت: روند تخریب ارجان به مرور زمان و به صورت تساعدی بالا رفته است.

در این خصوص: ارجان بهبهان در آستانه نابودی است مقدم با اشاره به اینکه از سال 57 کارخانه سیمان در ارجان شروع به فعالیت کرد تصریح کرد: تقریبا سرعت و روند تخریب ارجان از همین سال آغاز شد و بع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ارجان» در سکوت؛ چرا؟

«ارجان» در سکوت؛ چرا؟