مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 18:152022-12-26فرهنگي

ماجرای نان لواش بنام ایران جای ثبت زورخانه!


سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) از ثبت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای به نام جمهوری آذربایجان در فهرست میراث ناملموس بشری خبر داد و بسیاری از مردم ایران را در شوک فرو برد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ورزشی؛ در ایران مسئولان دستگاه های مختلف؛ از فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سویی اعلام کردند ایران 12 سال پیش این آیین را ثبت کرده و از سوی دیگر مدعی شدند میراث فرهنگی ناملموس می توانند به دست کشورهای مختلف ثبت شوند.

یکی از دستگاه هایی که در این جریان با انتقادات زیادی روبه رو بوده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی محسوب می شود.

حالا وزیر میراث فرهنگی در این باره صحبت کرده و البته او نیز اعتقاد دارد اتفاق خاصی رخ نداده است.

عزت الله ضرغامی درباره ثبت ورزش زورخانه ای در یونسکو به نام یکی از کشورهای همسایه گفت: امسال برای کارنامه جمهوری اسلامی یک سال استثنایی (در یونسکو) بود، یعنی در سالی که سهمیه نداشتیم، توانستیم چهار سهمیه را اخذ کنیم و مقام خود را یک رتبه در دنیا ارتقا دهیم.

وزیر میراث فرهنگی بیان کرد: درباره ورزش زورخانه ای هیچ مشکلی نداریم و همانطور که در یک بیانیه کامل از سوی وزارتخانه اعلام شد مشکلی وجود ندارد، به دلیل اینکه اصولا آثار ناملموس و معنوی بین کشورها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای نان لواش بنام ایران جای ثبت زورخانه!

ماجرای نان لواش بنام ایران جای ثبت زورخانه!