مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 17:102022-12-26اقتصادي

پیگیری افزایش 3200 تن تولید ماهی در نهاوند/ صادرات 300 تن ماهی به روسیه


کارشناس امور شیلات جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه مجوز افزایش 3 هزار و 200 تن تولید ماهی در نهاوند در دست پیگیری است گفت: سومین مرحله صادرات به روسیه شهریورماه انجام گرفت و مهرماه نیز 300 تن ماهی قزل آلا و سایمون به این کشور صادر شد.

- مصطفی کزازی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: به منظور بهره مندی بیشتر از ظرفیت های موجود تعدادی از سایت های پرورش ماهی نهاوند، مراحل دریافت مجوز برای افزایش تولید ماهی در این شهرستان در حال پیگیری است.

وی افزود: نهاوند با 86 مزرعه پرورش ماهی عمده ترین مرکز پرورش آبزیان سردابی و گرمابی است که سالانه بیش از 2 هزار و 500 تن انواع ماهی را تولید و روانه بازار مصرف می کند.

کارشناس امور شیلات جهاد کشاورزی نهاوند سهم تولید شیلات شهرستان در سطح استان را مهم خواند و گفت: سهم نهاوند در صنعت آبزی پروری همدان در بخش تکثیر و تفریخ ماهیان سردابی 90 درصد و در بخش پرورش ماهیان سردابی و گرمابی 75 درصد است.

وی بازگشت 17 مزرعه پرورش ماهی به چرخه تولید را در سال جاری از جمله اقدامات حوزه شیلات جهاد کشاورزی نهاوند عنوان کرد و گفت: با توجه به رکود تولید ماهی در سال 91 که به علت بیماری وی اچ اس صورت گرفت بخش مهمی از سایت های شهرستان از گردونه تولید خارج شده و آسیب زیادی به انان وارد آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری افزایش 3200 تن تولید ماهی در نهاوند/ صادرات 300 تن ماهی به روسیه

پیگیری افزایش 3200 تن تولید ماهی در نهاوند/ صادرات 300 تن ماهی به روسیه