مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 14:112022-12-26سياسي

حرم حضرت رضا(ع)، سیاهپوش عزای مادر شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، همزان با ایام فاطمیه و فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) با نصب بیش از 975 مترمربع کتیبه و پرچم مشکی، سیاه پوش و آماده میزبانی از زائران و مجاورانی شده است که برای عرض تسلیت به پیشگاه حضرت رضا(ع) و شرکت در مراسم های مذهبی این مناسبت به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند.

نصب کتیبه ها در صحن ها و اماکن متبرکه در این راستا، سه کتیبه بزرگ مزین به نام مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) به متراژ 258 مترمربع در بالای ایوان صحن های آزادی، جمهوری و گوهرشاد نصب و با حال و هوای ماتم و عزای این ایام هماهنگ شده است.

  همچنین کتیبه های دیواری مشکی در متراژ 345 مترمربع در گوشه و کنار بست ها و صحن های مختلف؛ از انقلاب، آزادی و پیامبر اعظم(ص) تا قدس، غدیر و کوثر به چشم می خورد.

در مجموع 90 مترمربع کتیبه پارچه ای مشکی نیز در دورتا دور مکان های مرتفع از جمله نقاره خانه، ساعت صحن آزادی، گلدسته صحن انقلاب و سقاخانه ها قابل مشاهده است.

  نصب 10 مترمربع کتیبه روی درهای ورودی در صحن های آزادی، جمهوری و گوهرشاد و بست شیخ بهایی، مزین به اشعار و عبارت های مذهبی، از دیگر اقدامات انجامش ده برای سیاه پوشی بارگاه ملکوتی رضوی در آستانه شهادت بانوی دو عالم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حرم حضرت رضا(ع)، سیاهپوش عزای مادر شد

حرم حضرت رضا(ع)، سیاهپوش عزای مادر شد