مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 14:052022-12-26اقتصادي

پرواز اولین هواپیماها با فناوری پوست کوسه


اختراعی که منجر به صرفه جویی سالانه حدود 400 تن نفت سفید و بیش از 1200 تن دی اکسید کربن برای هر هواپیمای بویینگ 777-300ER  می شود، به زودی روی هواپیماهای باربری خطوط هوایی سوییس نصب خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، هفته گذشته، آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) به شرکت لوفت هانزا تکنیک (Lufthansa Technik) مجوز داد تا از فیلم های مخصوص صرفه جویی در مصرف سوخت AeroSHARK riblet روی دو نوع بویینگ 777 استفاده کند.

این فناوری که در ساخت آن از پوست کوسه الهام گرفته شده و بر پایداری سوخت متمرکز است، به طور مشترک توسط لوفت هانزا تکنیک و شرکت شیمیایی BASF توسعه یافته و اکنون روی هواپیماهای باربری لوفت هانزا و خطوط هوایی بین المللی سوییس (SWISS) نصب خواهد شد.

این پوشش به لطف ساختار سطحی خاص خود که از دنده های میکروسکوپی یا به اصطلاح ریبلت (riblet) تشکیل شده، مقاومت اصطکاکی سطح هواپیما را کاهش و در نتیجه، مصرف سوخت و انتشار گاز دی اکسید کربن را حدود یک درصد کاهش می دهد.

این بدان معناست که هر بویینگ 777-300ER که توسط سوییس اداره می شود، با استفاده از این فناوری سالانه در حدود 400 تن نفت سفید و بیش از 1200 تن دی اکسید کربن صرفه جویی می کند.

بویینگ 777F نیز با بهره گیری از این روش سالانه در حدود 370 تن سوخت و 1170 تن دی اکسید کربن صرفه جویی خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرواز اولین هواپیماها با فناوری پوست کوسه

پرواز اولین هواپیماها با فناوری پوست کوسه