مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 08:052022-12-26سياسي

بی توجهی به سیمای شهری در گرگان/ آشفتگی بصری بیداد می کند


آشفتگی بصری ناشی از نماهای ناهمگون در شهر گرگان موضوعی است که مورد بی توجهی قرار گرفته و نبود ضوابط و الزام قانونی باعث شده است سازندگان در این مورد سلیقه ای عمل کنند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- نجمه جهانتیغ: کیفیت سیمای شهرها، معماری و نمای سازه ها در منظر شهری تأثیرگذار است و هماهنگی ساختمان ها زمینه خودنمایی آن شهر را فراهم می کند.

خیابان ها و معابر شهری هویت شهر محسوب می شود لذا باید در چارچوب خاص و با سبک و سیاق خاص خود هویت، فرهنگ و تمدن شهر را نشان دهد.

اما آنچه در گرگان شاهد هستیم، بی توجهی به این مسئله و قد علم کردن بناهایی ناهماهنگ و آشفته و تک محور در سطح شهر، به خصوص در خیابان های اصلی است.

حال با وجود اهمیت این موضوع، این سوال پیش می آید که آیا وجود قوانین و مقررات می تواند عاملی برای رعایت ضوابط مربوط به سیمای شهری باشد؟ و در این بین نقش و وظایف مدیریت شهری در خصوص سیمای شهری چیست؟ شهرداری ها علاوه بر اینکه به عنوان تنها نهاد مجری طرح های توسعه شهری در کشور وظیفه صدور پروانه ساختمانی را بر عهده دارند، دارای اختیار نظارت بر طرز استفاده از اراضی داخل محدوده و حریم شهر از جمله تعیین تعداد طبقات و ارتفاع و نماسازی و کیفیت ساختمان ها براساس نقشه جامع شهر و منطقه بندی آن با رعایت ضوابط هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی توجهی به سیمای شهری در گرگان/ آشفتگی بصری بیداد می کند

بی توجهی به سیمای شهری در گرگان/ آشفتگی بصری بیداد می کند