مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 15:152022-12-25سياسي

تفاهم سران قوا برای تقدیم لایحه بودجه 1402 قبل از برنامه هفتم


نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: سران قوا تفاهمی کردند که ابتدا لایحه بودجه 1402 تقدیم مجلس شود؛ در این شرایط از رهبری برای تمدید برنامه ششم اجازه و اذنی گرفته می شود یا اینکه مجلس در قالب طرحی، - برنامه ششم را به مدت 6 ماه یا یک سال تمدید می کند.

محسن زنگنه در گفت و گو با ایسنا درباره آخرین وضعیت ارائه لوایح برنامه هفتم و بودجه 1402 گفت: طبق آیین نامه داخلی مجلس باید بررسی تبصره ها و ماده واحده بودجه سالیانه بر اساس برنامه توسعه باشد، این الزام قانونی است بدان معنا که حق تصویب یک حکم در مجلس مخالف با قانون برنامه وجود ندارد.

بر همین اساس نقد رییس مجلس این است که با توجه به اتمام مدت برنامه ششم و تمدید یک ساله آن، دیگر برنامه توسعه ای برای سال آینده وجود ندارد لذا باید اول لایحه برنامه هفتم به مجلس ارائه شود.

وی ادامه داد: اما واقعیت قضیه این است، نوشتن برنامه پنج ساله در فاصله اندک کار غیرممکن است و اگر چیزی احصا و استخراج و تنظیم شود، بیم آن می رود که برنامه ای به تصویب برسد که در نهایت اجرا نشود؛ چون در شرایط فعلی، نبود تعادلی در اقتصاد، پیش بینی را سخت کرده و در کنار آن هم رهبری تاکید داشتند که باید برنامه هفتم مساله محور بوده و بر اساس پیش بینی های درست و با عدد و رقم باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاهم سران قوا برای تقدیم لایحه بودجه 1402 قبل از برنامه هفتم

تفاهم سران قوا برای تقدیم لایحه بودجه 1402 قبل از برنامه هفتم