مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 14:352022-12-25بين الملل

جنون نازیسم و مسأله یهودیان


حکومت هیتلر به این نتیجه رسید که یهودیِ تمام و کمال کسی است که خود را عضوی از اجتماع یهودی بداند یا از پدربزرگ ها و مادربزرگ هایش، دست کم سه نفرشان یهودی بوده باشند.

- حکومت هیتلر به این نتیجه رسید که یهودیِ تمام و کمال کسی است که خود را عضوی از اجتماع یهودی بداند یا از پدربزرگ ها و مادربزرگ هایش، دست کم سه نفرشان یهودی بوده باشند.

فردی هم که دو نفر از پدربزرگ ها و مادربزرگ هایش یهودی بوده باشند و خودش هم با یک یهودی ازدواج کرده باشد، یهودی محسوب می شد.

  عصر ایران؛ هومان دوراندیش - اگر در آغاز و در جریان جنگ [جهانی اول] یک دفعه دوازده یا پانزده هزار از این جهودهای فاسدکننده ملت را زیر گاز سمی می گرفتند، یعنی همان بلایی که در میدان های نبرد بر سر صدها هزار از بهترین کارگران آلمانی مان از همه قشرها و حرفه ها می آمد، آن گاه میلیون ها قربانی جبهه ها بیهوده نمی ماند.

بلکه برعکس: اگر دوازده هزار آدم رذل به موقع از میان می رفتند شاید زندگی یک میلیون آدم حسابی آلمانی که برای آینده ارزشمند بود نجات می یافت.

  جملات فوق، متعلق به یکی از فرازهای پایانی کتاب نبرد من آدولف هیتلر است؛ کتابی که مبنای اصلی مصیبت و فلاکت تاریخی قوم یهود در قرن بیستم بود؛ مصیبتی که الکساندر براکل در کتاب هولوکاست به واکاوی و وقایع نگاری آن پرداخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنون نازیسم و مسأله یهودیان

جنون نازیسم و مسأله یهودیان