مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 09:552022-12-25پزشكي

شیوع آبله میمونی شایعه است/ والدین نگران نباشند


رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه، شیوع آبله میمونی یا سرخک در مدارس را شایعه دانست و گفت: بثورات پوستی که در تعداد قلیلی از دانش آموزان مشاهده شده مربوط به بیماری دست، - ایسنا/کرمانشاه رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه، شیوع آبله میمونی یا سرخک در مدارس را شایعه دانست و گفت: بثورات پوستی که در تعداد قلیلی از دانش آموزان مشاهده شده مربوط به بیماری "دست، پا و دهان" است و جای نگرانی وجود ندارد.

دکتر ابراهیم شکیبا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در برخی مدارس ابتدایی استان تعداد قلیلی از دانش آموزان مبتلا به بثورات پوستی در دست، پا و یا دهان خود شده اند، گفت: این بیماری یک بیماری جدید نیست و سالیان سال است که وجود داشته و جای نگرانی نیست.

شکیبا افزود: این بیماری با نام HFMD که به بیماری دست، پا و دهان شناخته می شود یک بیماری ویروسی خود محدود شونده است که طول دوره آن یک هفته تا 10 روز بوده و خودبه خود هم درمان می شود.

وی با رد برخی شایعات مطرح شده در خصوص این بیماری و اشتباه گرفتن آن با آبله میمونی و سرخک، عنوان کرد: براساس بررسی متخصصین و آزمایشات صورت گرفته، این بیماریها به هیچ وجه دیده نشده و شیوع آنها شایعه ای بیش نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع آبله میمونی شایعه است/ والدین نگران نباشند

شیوع آبله میمونی شایعه است/ والدین نگران نباشند