مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 09:452022-12-25سياسي

چالش های سواد آموزی البرز احصا شود


نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: چالش های سواد آموزی در این استان با نگاه کارشناسی احصا شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علیرضا عباسی شامگاه شنبه در دیدار با معاونان سواد آموزی و پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش در خانه ملت افزود: یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با تدبیر امام خمینی (ره) نهضت سوادآموزی در کشور تشکیل شد و در حال حاضر ریشه کنی بی سوادی یکی از دغدغه های مهم و اولویت دار مسئولان کشور است.

وی با اشاره به اینکه سازمان نهضت سواد آموزی در راستای پیام تاریخی حضرت امام برای آموزش همگانی وارد عمل شده است، خاطرنشان کرد: این سازمان در کنار سواد آموزی مهارت های اجتماعی و حقوق شهروندی را به سواد آموزان ارائه می دهد و در دهه اخیر با وحدت بین نهضت سواد آموزی با آموزش و پرورش آموزش بزرگسالان وارد مرحله جدی تری شده است.

عباسی بیان داشت: مهمترین چالش در حوزه سوادآموزی عرضه محوری و کمبود تقاضای آن است تا جایی که افراد بی سواد انگیزه و احساس نیاز به شرکت در دوره های سوادآموزی را پیدا نمی کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع سوادآموزی در رشد فرهنگ و کاهش آسیب های اجتماعی لازم است تمام دستگاه های اجرایی، نهادهای دولتی و سمن ها برای شناسایی و جذب بی سوادان و فرهنگ سازی در بین گروه های هدف با آمو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های سواد آموزی البرز احصا شود

چالش های سواد آموزی البرز احصا شود