مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 08:302022-12-25اجتماعي

ابر توده متان در تهران قابل کتمان نیست


سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اینکه ابرمتان در جنوب تهران قابل کتمان نیست، گفت: از شهرداری تهران درخواست می کنیم که ایستگاه هایی جهت سنجش میزان انتشار این گاز قرار دهد همچنین پروژه هایی را جهت استحصال گاز متان .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، درپی انتشار گزارشی از سوی ناسا مبنی بر وجود توده گاز متان بر فراز سایت پسماند آرادکوه که 7 آبان ماه سروصدای زیادی به پا کرده بود، محیط زیست وجود آن را تایید و شهرداری تهران تکذیب کرد.

حال با گذشت بیش از یک ماه داریوش گل علیزاده - سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست - در گفت و گو با ایسنا، درباره انتشار گاز متان اظهارکرد: متان گاز گلخانه ای است که اکنون از مراکزی مانند دامداری ها، گاوداری ها و مراکز دفن زباله متصاعد می شود.

مرکز آرادکوه نیز بیش از 60 سال است که به محل دفن زباله تبدیل شده و مقدار قابل توجهی گاز متان در آن مکان وجود دارد که البته این موضوع ظرفیت بسیار خوبی است.

شرکت کره ای و استحصال انرژی از گاز متان وی افزود: در سال 95 قرار بود یک شرکت کره ای برای استحصال از گاز متان اقداماتی را در ایران انجام دهد چراکه درآمد بسیاری را می توان از این طریق به دست آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابر توده متان در تهران قابل کتمان نیست

ابر توده متان در تهران قابل کتمان نیست