مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 22:052022-12-24اجتماعي

هشدار درباره آلایندگی پسماند کارخانه کاتد مس جیرفت


استفاده از پسماند کارخانه کاتد مس این شهرستان در امور عمرانی و شهری گزارش شده که تخلف به شمار می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، احمد بلندنظر با اشاره به بازدید خود از این کارخانه توضیح داد پسماندهای کارخانه کاتد مس باید مدیریت شود و استفاده از پسماندهای کاتدی در امور عمرانی شهری تخلف است.

وی اظهار کرد: مدیریت و دفع پسماندهای صنعتی و معدنی ضرورت دارد و زیان های جبران ناپذیر دفع غیر اصولی آنها نیز برای محیط زیست و سلامت مردم نباید نادیده گرفته شود.

بلندنظر افزود: شواهد و گزارش ها نشان می دهد که پسماندهای کاتدی مس در جیرفت در برخی از امور عمرانی مورد استفاده مجدد قرار گرفته اند.

فرماندار جیرفت اضافه کرد: نگرانی ما از این است که استفاده از بقایا و بازمانده ضایعات فرآوری مس در راهسازی و امور مشابه و دفع غیر اصولی این ضایعات و پراکنده شدن آنها اثرات مخرب زیست محیطی برجای بگذارند و منابع آب را آلوده کنند.

وی ادامه داد: بر اساس نظر کارشناسان محیط زیست مجموعه تولیدی کاتد مس جیرفت پیوست زیست محیطی ندارد و همجواری این کارخانه با رودخانه شور و دپو پسماندها در این محل خطرات زیست محیطی خواهد داشت.

بلندنظر با بیان اینکه منتظریم نتیجه بررسی کارشناسان متخصص در این راستا اعلام تا اقدام مقتضی توسط سیستم های نظارتی و مربوطه انجام شود تاک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره آلایندگی پسماند کارخانه کاتد مس جیرفت

هشدار درباره آلایندگی پسماند کارخانه کاتد مس جیرفت