مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 17:452022-12-24سياسي

باستانی پاریزی؛ نویسنده «بحر طویل های بامزه» یا «مورخ محلی و مردمی»؟


امروز زادروز دکتر محمد ابراهیم باستانی پاریزی است؛ استاد سرشناس و برجسته تاریخ دانشگاه که برای مردم می نوشت با ادبیاتی شیرین و همه کس فهم ولی همین خصیصه که بسیاری را تاریخ خوان و شاید تاریخ دان کرد طعنه و تاوان هم داشت و از جمله طاعنان دکتر سید جواد طباطبایی .

- بررسی ادعای سید جواد طباطبایی درباره مورخ شیرین سخن در گفت و گو با یک استاد تاریخ باستانی پاریزی؛ نویسنده بحر طویل های بامزه یا مورخ محلی و مردمی ؟ امروز زادروز دکتر محمد ابراهیم باستانی پاریزی است؛ استاد سرشناس و برجسته تاریخ دانشگاه که برای مردم می نوشت با ادبیاتی شیرین و همه کس فهم ولی همین خصیصه که بسیاری را تاریخ خوان و شاید تاریخ دان کرد طعنه و تاوان هم داشت و از جمله طاعنان دکتر سید جواد طباطبایی که گفت بحر طویل خایی بامزه است نه تاریخ .

همین مدعا بهانه گفت و گوست با دکتر حسن آبادی که در آن ضمن رد این مدعا می گوید: مثل ابوالفضل بیهقی هم مورخ بود و هم ادیب و با نگاه مردمی.

              عصر ایران؛ رضا شاه ملکی- سوم دی ماه زادروز دکتر محمد ابراهیم باستانی پاریزی از مشهورترین استادان تاریخ هم در میان نخبگان و هم نزد مردمان عادی است زیرا هم جایگاه برجسته دانشگاهی داشت و هم با نثر شیرین خود تاریخ را به میان مردم آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باستانی پاریزی؛ نویسنده «بحر طویل های بامزه» یا «مورخ محلی و مردمی»؟

باستانی پاریزی؛ نویسنده «بحر طویل های بامزه» یا «مورخ محلی و مردمی»؟