مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 14:552022-12-24اجتماعي

هشدار دامپزشکی برای احتمال شیوع آنفلوآنزای پرندگان در کرمان


مدیرکل دامپزشکی کرمان نسبت به احتمال بروز و شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این استان هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسین رشیدی در ستاد استانی پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان افزود: مراقبت های لازم در مرغداری های سنتی در روستاها، واحدهای پرورش طیور بومی و تالاب ها در حال انجام است.

وی اظهار داشت: ادارات کل دامپزشکی و محیط زیست بازدیدهای مستمری را از تالاب ها و آبگیرهای نواحی مختلف استان کرمان انجام می دهند و در صورت مشاهده هرگونه علائمی از این بیماری اقدام خواهند کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اعلام اینکه لازم است اتحادیه های ذینفع صنعت طیور هرگونه تلفات غیرعادی و افت تولید را از طریق مسئول فنی بهداشتی واحد خود گزارش دهند، تصریح کرد: تمام واحدهای مرغداری اجداد، مادر و تخم گذار موظف به اجرای واکسیناسیون آنفولانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای خود هستند.

وی گفت: اتحادیه و تعاونی های مرغداران نظارت و کنترل لازم بر تهیه جوجه یک روزه گوشتی و تخم گذار و پولت از واحدهای واکسینه شده کشور را انجام می دهند.

رشیدی با بیان اینکه ناظرین بهداشتی کشتارگاه ها، نظارت های بهداشتی خود را در این خصوص تشدید می کنند، افزود: اتحادیه های مرغداران در خصوص رعایت میزان جوجه ریزی با ظرفیت واحدها و نیز حذف گله های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار دامپزشکی برای احتمال شیوع آنفلوآنزای پرندگان در کرمان

هشدار دامپزشکی برای احتمال شیوع آنفلوآنزای پرندگان در کرمان