مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 14:502022-12-24اقتصادي

مقابله جدی با جرم معاملات فردایی ارز/ سقف مجاز نگهداری ارز 10 هزار دلار است


معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که از اردیبهشت 1401 لازم الاجرا شد و معاملات فردایی را جرم انگاری کرد، - امیرمحمد پرهام فر در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس و در پاسخ به این سوال که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با توجه به افزایش اخیر قیمت ارز چه اقداماتی را  انجام داده است و آیا افزایش اخیر قیمت ارز مرتبط به قاچاق ارز است یا خیر؟ گفت: عوامل متعددی در افزایش قیمت ارز موثر بوده است که برخی از این عوامل در حوزه اقتصاد کلان است، عوامل موثر بر افزایش قیمت ارز در حوزه اقتصاد کلان از اراده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خارج است.

* افزایش قیمت ارز ناشی از متغیرهای اقتصادی است نه قاچاق ارز معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: در خصوص افزایش اخیر قیمت ارز در بازار، اثری از قاچاق ارز را مشاهده نکرده ایم و برای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز این مساله محرز نشده است لذا افزایش قیمت ارز را ناشی از عوامل و متغیرهای اقتصادی می دانیم.

  وی اظهار داشت: اما مبارزه با مسائلی از قبیل معاملات فردایی ارز، در حوزه ستاد قاچاق قرار می گیرد که در این ارتباط کنترل معاملات فردایی در دستور کار دولت بود و براساس قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقابله جدی با جرم معاملات فردایی ارز/ سقف مجاز نگهداری ارز 10 هزار دلار است

مقابله جدی با جرم معاملات فردایی ارز/ سقف مجاز نگهداری ارز 10 هزار دلار است