مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 14:102022-12-24پزشكي

آنفولانزای پرندگان در کرمانشاه مشاهده نشده است


رییس اداره مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به پایش و مراقبت مستمر بیماری های پرندگان در کرمانشاه گفت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کرمانشاه مشاهده نشده است.

- علیرضا حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری های بسیار حاد ویروسی پرندگان بوده که برخی از سویه های آن با پستانداران و انسان مشترک است.

وی افزود: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بُعد اقتصادی درگیری صنعت طیور و غذای مردم و در بعد بهداشتی و سلامتی جامعه را به خطر می اندازد و برای سازمان دامپزشکی کشور پیشگیری و کنترل آن اهمیت ویژه ای دارد و هرساله برنامه های کنترل و پیشگیری و مبارزه با آن برای اجرا ارسال می گردد.

رییس اداره مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: دامپزشکی استان کرمانشاه از ابتدای سال جاری تاکنون حسب دستورالعمل ها، اقداماتی را برای پیشگیری و کنترل بیماری انجام داده که شامل بازدیدهای منظم و مکرر دوره ای در قالب برنامه مراقبت از تمام واحدهایی که پرنده در آن قرار دارد اعم از واحدهای روستایی، واحدهای پرورش طیور صنعتی و زیستگاه های طبیعی در حیات وحش که شامل تالاب ها، سدها و اطراف رودخانه ها و کشتارگاه های طیور استان کرمانشاه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنفولانزای پرندگان در کرمانشاه مشاهده نشده است

آنفولانزای پرندگان در کرمانشاه مشاهده نشده است