مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 13:002022-12-24اجتماعي

میاندشت خراسان شمالی، دومین زیستگاه بزرگ آهوی کشور


جمعیت گونه شاخص آهوی گواتردار ایرانی به عنوان طعمه اصلی یوزپلنگ، در سرشماری پاییزه حیات وحش نشان از رشد بی نظیر این گونه در منطقه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز احمدصفرزاده، رییس حفاظت محیط زیست جاجرم در گفت وگو با رسانه ها اظهار کرد: نتایج سرشماری پاییزه حیات وحش و بررسی دوربین های تله ای نشان می دهد پناهگاه حیات وحش میاندشت در وضعیت مطلوبی به لحاظ تعداد و تنوع زیستی قرار دارد.

    وی گفت: بیش از 90 گونه پرنده، 30 گونه پستاندار و 25 گونه خزنده در میاندشت وجود دارد که در این میان وجود گونه های در حال انقراض و حمایت شده از جمله گربه سانانی چون یوزپلنگ آسیایی،گربه شنی،گربه وحشی، کارکال و پرندگانی چون هوبره، عقاب طلایی عقاب شاهی، عقاب صحرایی و کرکس مصری حکایت از اهمیت فوق العاده زیستگاهی دارد.

    رییس حفاظت محیط زیست جاجرم افزود: جمعیت گونه شاخص آهوی گواتردار ایرانی به عنوان طعمه اصلی یوزپلنگ، در سرشماری پاییزه حیات وحش نشان از رشد بی نظیر این گونه در منطقه دارد.

    وی ادامه داد: منطقه ای که اواسط دهه هشتاد زمزمه های خروج آن از لیست مناطق حفاظت شده به گوش می رسید، امروز در لیست بهترین زیستگاه های آهوی کشور قرار داشته و به لحاظ رشد کمی جمعیت بعد از منطقه موته اصفهان در رتبه دوم کشور قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میاندشت خراسان شمالی، دومین زیستگاه بزرگ آهوی کشور

میاندشت خراسان شمالی، دومین زیستگاه بزرگ آهوی کشور