مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 08:502022-12-24اقتصادي

دلیل ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی ایران از سوی عمان چیست؟


در خبرها آمده بود که عمان واردات محصولات کشاورزی را از ایران و بخصوص استان مجاور با عمان یعنی هرمزگان ممنوع اعلام کرده است.

اما دلیل آن چیست؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، در خبرها آمده بود که عمان واردات محصولات کشاورزی را از ایران و بخصوص استان مجاور با عمان یعنی هرمزگان ممنوع اعلام کرده است.

اما دلیل آن چیست؟ در همین زمینه محمد عباسی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت هرمزگان گفت: صادرات 12 قلم محصولات کشاورزی به کشور عمان از 18 آذر امسال ممنوع شده است.

محمد عباسی در همین زمینه افزود: با توجه به اطلاعیه رایزن بازرگانی ایران در عمان و ابلاغیه سازمان توسعه تجارت ایران، واردات 12 قلم محصولات کشاورزی شامل هندوانه، خیار، گوجه فرنگی، بادمجان، گل کلم، کلم، کاهو، کدو سبز، کدو تنبل، بامیه، خربزه و فلفل از تاریخ 18 آذر امسال به کشور عمان ممنوع شده است.

ممنوعیت برای همه کشورها است وی علت این ممنوعیت را که برای همه کشورها اعمال شده است، آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی خارج از فصل در کشور عمان و حمایت از تولید داخلی در این کشور عنوان کرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت هرمزگان تصریح کرد: کشور عمان تاریخ دقیقی برای پایان ممنوعیت واردات محصولات کشاورری اعلام نکرده است و فعلا امکان صادرات محصولات کشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی ایران از سوی عمان چیست؟

دلیل ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی ایران از سوی عمان چیست؟