مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 دی 1401 ساعت 21:252022-12-23سياسي

آبیاری نوین کشاورزی در استان های کم آب کشور رایگان شود


نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، گفت: باید آبیاری نوین و قطره ای در چند استان کم آب کشور بصورت حاکمیتی و رایگان باشد.

- حجت الاسلام والمسلمین سیدسلمان ذاکر، جمعه دوم دیماه، در حاشیه بازدید اعضای هیئت تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه از پروژه ها و طرح های دریاچه، جدیت رییس جمهور و دولت در اهتمام برای احیای دریاچه ارومیه را ستود و گفت: مجلس و نمایندگان شمالغرب هم پیگیر جدی مطالبات مردم در زمینه احیای دریاچه است.

وی با تقدیر از اینکه آقای کلانتری، دبیر ستاد احیا عزل شد و امورات به استانداران شمالغرب با دبیری آذربایجان غربی محول شد، افزود: این یکی از نقاط قوت دولت است که تصمیم گیری را منطقه ای و میدانی و اجرا را ملی کردند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از افتتاح تونل انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه تا دهه فجر خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدام یک قدم موثر از 27 اقدام در راستای احیای دریاچه ارومیه است که باید سایر قدم ها را هم همزمان اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه معتقدم در کل کشور بعنوان سیاست کلی باید همه منابع طبیعی احیا شوند، تصریح کرد: با توجه به ضرورت اصلاح الگوی کشت، باید محصولات آب بر جایگزین شوند و به سمت کشت پسته، زعفران و انگور برویم و تولید چغندر در حد ضرورت محدود شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبیاری نوین کشاورزی در استان های کم آب کشور رایگان شود

آبیاری نوین کشاورزی در استان های کم آب کشور رایگان شود