مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 دی 1401 ساعت 09:102022-12-23اقتصادي

اعطای رانت خوراک به پتروشیمی ها موجب تشدید کسری بودجه می شود


نایب رییس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: هر چه ما هزینه پتروشیمی ها را با رانت خوراک پایین بیاوریم سبب می شود که کسری بودجه دولت بیشتر شود.

- محمدحسن آصفری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به رانت خوراک پتروشیمی ها در لایحه بودجه 1402 بیان کرد: سهام عمده صنایع پتروشیمی در اختیار بخش خصوصی است، اینکه خوراک گازی را که برای مردم است به این واحدها ارزان بفروشیم، درست نیست.

وی اظهار کرد: گاز متعلق به عموم مردم است و باید با قیمت تمام شده در اختیار پتروشیمی ها قرار بگیرد.

نباید اجازه دهند که صنایع از رانت نفوذ خودشان در بعضی از لابی های دولت و مجلس استفاده کنند و به آنها مفت فروشی شود و گاز با قیمت ارزان به آنها داده شود.

آصفری گفت: قیمت ارزان سبب شده است که متاسفانه در زمینه بهینه سازی انرژی بسیار بد عمل کنیم و وضعیت نامناسبی در شدت مصرف انرژی داشته باشیم و طرح های بهینه سازی مصرف نیز به دلیل قیمت ارزان، صرفه اقتصادی ندارند که در صورت واقعی شدن و حذف رانت خوراک، این طرح ها با استقبال مواجه خواهند شد.

نماینده مردم اراک در مجلس تاکید کرد: هر چه ما هزینه پتروشیمی ها را با رانت خوراک پایین بیاوریم سبب می شود که کسری بودجه دولت بیشتر، منابع در دسترس دولت کمتر و پروژه های عمرانی، اجرایی و عملیاتی نشود و کند پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعطای رانت خوراک به پتروشیمی ها موجب تشدید کسری بودجه می شود

اعطای رانت خوراک به پتروشیمی ها موجب تشدید کسری بودجه می شود