مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 دی 1401 ساعت 12:052022-12-22پزشكي

تاثیر پروبیوتیک در محافظت از بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک


نتایج پژوهش صورت گرفته روی کرم های لوله ای نشان می دهد، مصرف پروبیوتیک می تواند از این کرم ها در برابر اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) محافظت کند.

- نتایج پژوهش صورت گرفته روی کرم های لوله ای نشان می دهد، مصرف پروبیوتیک می تواند از این کرم ها در برابر اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) محافظت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تی ان، بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (Amyotrophic lateral sclerosis) (به صورت مخفف: ALS) یا بیماری لو گهریگ، یک بیماری نورون های حرکتی یا (MND یا Motor Neuron Disease) است که موجب تخریب پیشرونده و غیرقابل ترمیم در دستگاه عصبی مرکزی (مغز و نخاع) و دستگاه عصبی محیطی می شود.

اسکلروز جانبی آمیوتروفیک شایعترین بیماری نورون های حرکتی (MND) می باشد؛ بنابراین این بیماری هم علایم نورون محرکه فوقانی و هم نشانه های نورون محرکه تحتانی را ایجاد می کند.

پژوهشگران مرکز تحقیقات بیمارستان دانشگاه مونترال در پژوهش خود دریافتند، یک باکتری به نام Lacticaseibacillus rhamnosus HA-114 از تخریب عصبی در کرم الگانس که برای مطالعه اسکلروز جانبی آمیوتروفیک استفاده می شود، جلوگیری می کند.

این یافته ها به رهبری الکس پارکر (Alex Parker) استاد علوم اعصاب دانشگاه مونترال انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر پروبیوتیک در محافظت از بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک

تاثیر پروبیوتیک در محافظت از بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک