مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 دی 1401 ساعت 10:552022-12-22اجتماعي

پروژه احداث ایستگاه خودکار هواشناسی دلگان در حال تکمیل است


مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان، گفت: پروژه احداث ایستگاه خودکار هواشناسی دلگان در حال تکمیل است.

- به گزارش، محسن حیدری صبح پنج شنبه در دیدار با فرماندار دلگان، اظهار کرد: این شهرستان در 485 کیلومتری جنوب غرب زاهدان و در همسایگی استان کرمان و در مجاورت دریاچه جازموریان قرار دارد و یکی از گرم ترین شهرستان های سیستان و بلوچستان با دمای بالای 40 درجه سانتی گراد در 155 روز در سال است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حداکثر بارش دلگان در سال 1391، به میزان 65 میلی متر باران در روز بوده و حداکثر دمای ثبت شده در این شهرستان به بیشینه 51 درجه سانتی گراد در سال 95 رسیده است.

وی بیان کرد: مجموعه بارش دلگان از ابتدای سال تا پایان ماه آبان امسال، 33 میلی متر و میزان بارش ها در مدت مشابه سال قبل، 35/5 میلی متر به ثبت رسیده که نسبت سال گذشته 7 درصد کاهش بارندگی و بارندگی بلند مدت 11 درصد کاهش بارندگی را در شهرستان نشان می دهد.

حیدری در ادامه تصریح کرد: در دلگان دارای 6 ایستگاه بارسنجی بوده و یک ایستگاه خودکار هواشناسی تیز در این شهرستان در حال احداث است، این ایستگاه ها به صورت مستمر هوای شهرستان پایش می کنند.

وی در به علت کم بودن ایستگاه های هواشناسی را یکی از خلاءهای هواشناسی در روند پیش بینی های دقیق عنوان کرد و خواستار همکاری مسئولان در تأمین این ایست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه احداث ایستگاه خودکار هواشناسی دلگان در حال تکمیل است

پروژه احداث ایستگاه خودکار هواشناسی دلگان در حال تکمیل است