مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 دی 1401 ساعت 10:502022-12-22سياسي

ولایت بسترساز تحقق عدالت در جامعه است


کارشناس مذهبی با بیان اینکه وجود ولایت بسترساز تحقق عدالت و وحدت در جامعه اسلامی است، گفت: حضرت فاطمه (س) مصداق عینی جهاد تبیین است.

- قزوین- کارشناس مذهبی با بیان اینکه وجود ولایت بسترساز تحقق عدالت و وحدت در جامعه اسلامی است، گفت: حضرت فاطمه (س) مصداق عینی جهاد تبیین است.

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اموالی که پیامبر (ص) در جنگ به دست می آورد به دو دست تقسیم می شدند، اظهار کرد: دسته اول اموالی بودند که پس از پیروزی به دست آمده و پیامبر این اموال را بین مسلمین به عدالت تقسیم می کردند.

کارشناس مذهبی بیان کرد: دسته دوم اموالی بودند که بدون جنگ، جبهه مقابل تسلیم شده و اموال را اهدا می کردند که فدک جزو همین اموال بود.

وی افزود: پیامبر (ص) در زمان حیات خود فدک را به اولاد خود بخشید اما پس از رحلت پیامبر مخالفین با انتشار حدیث جعلی مبنی بر اینکه هیچ پیامبری از خود ارث به جای نمی گذارد منکر این مسئله شدند، در حالی که فدک در زمان حیات پیامبر (ص) بخشیده شده بود و ارثیه نبود.

این کارشناس عنوان کرد: پس از رحلت پیامبر فدک را از صدیقه طاهره گرفتند و حضرت زهرا (س) در مسجد خطبه ای با عنوان خطبه فدکیه خواندند که این خطبه دارای شرح مفصلی از مسائل مختلف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ولایت بسترساز تحقق عدالت در جامعه است

ولایت بسترساز تحقق عدالت در جامعه است