مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 دی 1401 ساعت 09:302022-12-22سياسي

یکی از دلایل درخواست مهریه نامتعارف، تامین امنیت اقتصادی زنان است


آگاهی نداشتن از پیامدهای مهریه سنگین، یکی از دلایل پذیرش آن از سوی مردان است؛ دو درصد مهریه ها بالای هزار سکه و پنج تا شش درصد بالای 500 سکه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر حجت الاسلام فرج الله هدایت نیا، عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در نشست علمی بررسی قوانین مهریه و نقش آن در کارآمدی خانواده که از سوی پژوهشکده مطالعات اسلامی خانواده وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه در حقوق ایران، تعیین مقدار مهریه براساس تراضی طرفین است، اظهار کرد: قانون حداکثری برای مهریه مشخص نکرده و زوجین این حق را دارند که میزان آن را به دلخواه خود تعیین کنند.

این وضعیت، مشکلاتی در جامعه ایجاد کرده است و ما شاهد مهریه ‎های سنگین در میان زوجین هستیم.

وی افزود: این روزها شاهد مهریه های نامتعارفی هستیم، به طوری که زوج حتی در صورت کار در تمام طول عمر خود هم موفق به پرداخت آن نمی شود و حتی ترکه او هم بعضاً باید پرداخت کنند تا مبلغ مهریه به پایان برسد.

عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه با اشاره به دلایل درخواست مهریه نامتعارف از سوی زنان گفت: یکی از دلایل این موضوع، تأمین امنیت اقتصادی است تا در صورت طلاق، زن که اغلب در فرهنگ ایرانی خانه دار و بدون استقلال مالی است، پشتوانه مالی داشته باشد، یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یکی از دلایل درخواست مهریه نامتعارف، تامین امنیت اقتصادی زنان است

یکی از دلایل درخواست مهریه نامتعارف، تامین امنیت اقتصادی زنان است