مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 11:552022-12-21سياسي

دین داری امری تزریقی نیست


عضو هیات علمی گروه قرآن و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: حکومت فقط می تواند بسترهایی برای دین داری فراهم کند چراکه دین داری امری تزریقی نیست.

- سید محسن میرسندسی در گفت وگو با ایسنا در بخش دوم از صحبت های خود در خصوص تبلیغ دینی در ایران با اشاره به اینکه دین داری محصول متغیرهای پیچیده و بسیاری است، اظهار کرد: هرچه تلاش کنیم این متغیرها را بشناسیم و درک کنیم و در کنترل خود درآوریم، تقریبا امکان آن وجود ندارد.

از سوی دیگر چون دین در ذهن افراد و از نوع آگاهی است، ماهیت بسیار لطیف و رقیقی دارد؛ حقیقتی که از یک گیاه لطیف تر و بسیار تحت تاثیر عوامل مختلف است و این حقیقت لطیف با ابزارها و روش های سخت گیرانه در قلوب افراد شکل نخواهد گرفت.

بدیهی است وقتی ایمان در افراد تقویت شود رفتار آزادانه دینی نیز متعاقب آن شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه خانواده کانون تربیت و جامعه پذیری دینی به حساب می آید، افزود: وقتی فرزندان در خانواده رشد می کنند پدر و مادر را الگوی خود قرار می دهند و در یک سنی بدون اینکه توجه به درستی یا نادرستی آن کنند، از والدین الگو می گیرند.

روابط صادقانه ای که در خانواده وجود دارد باعث می شود؛ مثلا هرچه که مادر بگوید فرزندش قبول کند، به دلیل اینکه می داند او دلسوزش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دین داری امری تزریقی نیست

دین داری امری تزریقی نیست