مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 10:002022-12-21اجتماعي

سادگی گرمابخش سفره های یلدایی/ بزرگترها برکت دورهمی ها هستند


سادگی، گرمابخش سفره های یلدایی مردم در گذشته های دور بوده است و امروز هم باید این سنت را به سادگی و با حضور گرم بزرگترها دنبال کرد.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها- رؤیا متکیایی: هر منطقه آیین های کهن و دیرینه خود را دارد و در روزها و شب هایی از سال که برای همه ایرانیان جشن و شادی به شمار می آید با رسم و رسومی خاص به استقبال آن می روند و به طور ویژه آیین را برگزار می کنند.

کرمانشاهی ها به عنوان یکی از اصیل ترین قوم های ایرانی، آداب شب یلدا را با رسومی که ریشه در فرهنگ و سنت هایشان دارد بر پا می کنند، آیین هایی برگرفته از جغرافیای خاص منطقه با اشکال زیبایی از لباس و خوراک ویژه مردمان کُرد این دیار.

از سرگرمی ها، بازی ها، خوراکی ها، تنقلات و غذاهای شب یلدا تا مهمان داری و مهمان نوازیِ ِبرگرفته از فرهنگ و سنت کُردی در کرمانشاه تا آماده سازی و تزیین منزل با نمادهایی از فرارسیدن فصل سرما و برف و برپایی کُرسی و دعوت از اقوام و فامیل برای گذراندن شبی شیرین و شاد در کنار یکدیگر، همه بخشی از سنت های ویژه کرمانشاه در شب یلدا است.

به میان مردم کوچه و بازار رفته ایم تا از نزدیک شور و اشتیاق کرمانشاهی ها را در آستانه فرارسیدن شب طولانی سال را به تماشا بنشینیم و از خاطرات و سنت های یلدایی شأن بشنوییم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سادگی گرمابخش سفره های یلدایی/ بزرگترها برکت دورهمی ها هستند

سادگی گرمابخش سفره های یلدایی/ بزرگترها برکت دورهمی ها هستند