مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 14:152022-12-20اقتصادي

افزایش 50 درصدی حق پرستاری معلولان در اردبیل


معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اردبیل گفت: حق پرستاری افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید و آسیب نخاعی براساس مصوبه هیات وزیران 50 درصد افزایش یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رضا محمدی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ماده 7 قانون حمایت از حقوق معلولان اظهار کرد: حق پرستاری افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید و آسیب نخاعی بر اساس مصوبه هیأت وزیران 50 درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه این مبلغ از یک میلیون تومان به یک میلیون و 500 هزار تومان در ماه افزایش یافت، خاطر نشان کرد: این هزینه هر ماه از سوی بهزیستی به حساب مراکز اجرای طرح واریز می شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر 335 نفر از افراد دارای معلولیت در این استان زیرپوشش این دو فعالیت هستند که 170 نفر از خدمات توانبخشی در منزل و 165 نفر هم از خدمات مراقبت در منزل استفاده می کنند.

محمدی ادامه داد: خدمات تخصصی در منزل شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، پرستاری، روانشناسی و مددکاری به معلولین تحت پوشش طرح ارائه می شود.

وی افزود: ایران جز 40 کشور جهان است که قوانین راجع به معلولان در آنها وضع شده است اما در اجرای این قانون ها مشکل و ضعف داریم که امیدواریم در دولت سیزدهم، گام های بلندی در راستای احقاق حقوق معلولان برداشته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 50 درصدی حق پرستاری معلولان در اردبیل

افزایش 50 درصدی حق پرستاری معلولان در اردبیل