مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 10:152022-12-20بين الملل

صنعاء: پرونده جنایات متجاوزان را به دادگاه لاهه می بریم


وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله در سخنانی از آمادگی صنعاء برای پیگیری جنایت های ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی علیه ملت یمن در دیوان کیفری بین المللی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه المسیره، علی الدیلمی، وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی یمن در این باره اظهار کرد: پرونده های جنایت هایی که متجاوزان در یمن مرتکب شده اند برای ارائه به دیوان کیفری بین المللی آماده است و تنها مشکل در این باره، حمایتی است که آمریکا از جنایتکاران می کند.

وی گفت: نقش آمریکا و انگلیس در مانع تراشی و سنگ اندازی در مسیر مجازات جنایتکاران مساله مهمی است.

الدیلمی ادامه داد: شورای امنیت و سازوکارهای آن بخشی از موانع افشای نقض حقوق بشر و جنایت های کشورهای متجاوز به یمن هستند و جامعه جهانی و این شورا نیز در مسیر پرونده های حقوق بشری یمن سنگ اندازی کرده و با خون ملت یمن معامله می کنند.

این مقام یمنی همچنین افزود: بیش از 170 سازمان و نهاد عربی و بین المللی با صدور بیانیه هایی خواستار مجازات متجاوزان به دلیل جنایاتشان در یمن هستند.

در همین حال، اسماعیل المحاقری وزیر امور حقوقی دولت نجات ملی یمن در نشستی با حضور چند مقام یمنی دیگر گفت که این وزارتخانه درحال بررسی پرونده های جرایم ائتلاف متجاوز به ویژه در زمینه تشکیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعاء: پرونده جنایات متجاوزان را به دادگاه لاهه می بریم

صنعاء: پرونده جنایات متجاوزان را به دادگاه لاهه می بریم