مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 10:002022-12-20اقتصادي

دانشگاه ها تبدیل ایده به تولید را در کنار تحصیل آموزش دهند


دانشگاه ها باید تبدیل ایده به تولید را در کنار تحصیل آموزش دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ابوالفضل غنی زاده صبح سه شنبه در آیین تجلیل از پژوهش گران آموزشکده فنی و حرفه ای شهید چمران اهر با اشاره به این که طرح تولید کاغذ از سنگ آهک و استفاده از ظرفیت های مغفول حوزه گردشگری از نتایج تحقیقات اساتید آموزشکده فنی چمران کاربردی است، اظهار داشت: از وظایفی که بایستی دانشکده های فنی و دانشگاه ها به آن عمل کنند تقویت اعتماد بازار و صنعت به پژوهش گران است.

چراکه صنعت آن چنان اعتماد نمی کند و اغلب پژوهش گران از ورود به بازار ابراز نگرانی می کنند و این امر باعث شده تا تبدیل ایده یا پژوهش به تولید محقق نشود.

فرماندار اهر افزود: اساتید و دانشجویان دانشگاه های فنی و صنعتی از ورود به بازار یا تبدیل پژوهش به تولید نگرانی زیادی ندارند چون در مراحل آموزش و تحصیل فنی، ریسک های زیادی را تجربه کرده اند و کسب تجربه تجارت برای موفقیت و داشتن جایگاه در حوزه صنعت ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی، آموزش تجارت به دانشجویان یا به عبارتی دیگر بهره گیری از مهارت فنی به نفع بازار را از ضعف های مراکز آموزش فنی عنوان کرد و گفت: باید آموزش استفاده از تحصیلات فنی برای فعالیت در بازار کار مورد توجه مراکز آموزشی قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه ها تبدیل ایده به تولید را در کنار تحصیل آموزش دهند

دانشگاه ها تبدیل ایده به تولید را در کنار تحصیل آموزش دهند