مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 15:252022-12-19فرهنگي

فصلنامه «نقد نمایش» متولد شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، این مجله شامل سه بخش اصلی «تصویر ایران»، «پرتره نمایشنامه نویس» و در «بوته نقد» است.

سخن ابتدایی مقاله ای است به قلم نصرالله قادری با عنوان «آرمان گرایی، - نقد نمایش فصلنامه ای است که نخستین شماره آن پاییز 1401 به چاپ رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، این مجله شامل سه بخش اصلی تصویر ایران ، پرتره نمایشنامه نویس و در بوته نقد است.

سخن ابتدایی مقاله ای است به قلم نصرالله قادری با عنوان آرمان گرایی، شناخت قدرت تهییج؛ عقل عالی در گیتی نقد و در آن تصویری از اهداف مجله به نگارش درآمده است.

بخش اول مجله تصویر ایران؛ در شماره یکم و تا سه شماره آینده به بررسی سویه های کشف نشده تاریخ تئاتر ایران در دهه سی می پردازد.

از مقاله ای با عنوان نمایشنامه نویسی در دهه بیست پروژه ایران را می آغازد و مقدمات شکل گیری موج نو نمایشنامه نویسی فارسی را در مقاله بعدی نوشته غلامحسین دولت آبادی پی می گیرد.

عنوان مقالات بعدی این بخش بدین ترتیب است:تاثیر کودتای 28 مرداد بر محتوای آثار نمایشنامه نویسان آن عصر؛ تاثیر آثار داستانی صادق هدایت در شکل گیری تئاتر نوین ایران؛ نمایشنامه جنوب، آغازگر تئاتر نوین ایران.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فصلنامه «نقد نمایش» متولد شد

فصلنامه «نقد نمایش» متولد شد