مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 10:302022-12-19اقتصادي

انجام واکسیناسیون بیش از یک میلیون نوبت دام در اسلام آبادغرب


رییس دامپزشکی اسلام آبادغرب از انجام واکسیناسیون بیش از یک میلیون نوبت دام در اسلام آبادغرب خبر داد.

- سیدمحمد قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جمعیت دامی شهرستان اسلام آبادغرب حدود 300 هزار رأس دام سبک و حدود 6 هزار رأس دام سنگین است.

وی افزود: عملیات واکسیناسیون دام های سبک و سنگین روستایی، عشایری و صنعتی در راستای مبارزه با بیماری های واگیر دامی و بیماری های مشترک انسان و دام از قبیل آبله گوسفند و بز، تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان، بروسلوز، هاری انجام گرفته و طی 9 ماه گذشته به صورت رایگان به تعداد یک میلیون و هشتاد هزار و 420 نوبت واکسن دام توسط اداره دامپزشکی انجام شده است.

رییس دامپزشکی اسلام آبادغرب تصریح کرد: از این تعداد 143 هزار و 138 رأس گوسفند و بز علیه بیماری تب برفکی، تعداد 273 هزار و 48 رأس دام سبک علیه بیماری آبله و همچنین تعداد 45 هزار و 160 رأس دام سنگین و سبک علیه بیماری تب مالت واکسیناسیون شده اند.

قاسمی گفت: انجام تست سل و تب مالت گاوداری های صنعتی شهرستان در 6 ماه اول سال جاری انجام شده و فاز دوم نیز در حال اجرا است که تاکنون مورد مثبتی مشاهده نشده است.

وی بیان کرد: همچنین مقدار 334 لیتر سمپاشی رایگان جایگاه و بدن دام در راستای مبارزه با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و بیماری های انگلی دامی در واحدهای ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام واکسیناسیون بیش از یک میلیون نوبت دام در اسلام آبادغرب

انجام واکسیناسیون بیش از یک میلیون نوبت دام در اسلام آبادغرب