مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 09:552022-12-19اقتصادي

شیراز مجری تحقیقات مقابله با مشکلات باغبانی باشد


مدیر کل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهادکشاورزی با اشاره به جایگاه استان فارس در تولید محصولاتی باغی نظیر انجیر و انار، اجرای طرح های تحقیقاتی توسط دانشگاه و دانشکده کشاورزی شیراز برای مقابله با مشکلات و معضلات این بخش را یک ضرورت دانست.

- زهرا جلیلی مقدم در نشست بررسی سیاست ها و راهبردهای کلان کشور در حوزه کشاورزی که در دانشکده کشاورزی شیراز برگزار شد، گفت: دانشکده کشاورزی شیراز در دنیا شناخته شده است و انتظار می رود در حل معضلات باغبانی با اجرای طرح های تحقیقاتی ورود کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از جهادکشاورزی فارس، جلیلی مقدم با اشاره به اینکه استان فارس یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری کشور است، اضافه کرد: طرح های تحقیقاتی که برای رفع معضلات باغبانی استان فارس اجرا شود، مورد حمایت قرار می گیرد.

تولید 30 درصد انار کشور در فارس وی با بیان اینکه استان فارس با تولید 26 تا 30 درصد انار کشور، رتبه اول تولید این محصول را دارد، بیان کرد: سال گذشته با عارضه دانه سفیدی و کیفیت پایین این محصول مواجه شدیم، چرا دانشگاه طرحی را برای بالا بردن کیفیت و کمیت ارائه نمی دهد؟ مگر از اناری که به اسم ایران تمام شده است محصولی مهمتر داریم؟ او با اشاره به اینکه استان فارس بزرگترین تولید کننده انجیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیراز مجری تحقیقات مقابله با مشکلات باغبانی باشد

شیراز مجری تحقیقات مقابله با مشکلات باغبانی باشد