مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 08:252022-12-19سياسي

چگونه ملکی را که با دیگری شریک هستیم، بفروشیم؟


عضو کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: ممکن است ملکی به عللی از قبیل به ارث رسیدن به چند نفر دارای شریک باشد و این شریک یا شرکا برای فروش همکاری نکنند که در این موارد راه حل هایی نیز وجود دارد.

- ایسنا/کرمان عضو کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: ممکن است ملکی به عللی از قبیل به ارث رسیدن به چند نفر دارای شریک باشد و این شریک یا شرکا برای فروش همکاری نکنند که در این موارد راه حل هایی نیز وجود دارد.

بهرام کناری وندی وکیل پایه یک دادگستری و ارشد حقوق شرکت های تجاری در گفت وگو با خبرنگار حوزه حقوقی ایسنا گفت: چنانچه حداقل احدی از مالکین مشاعی با فروش کل ملک مشاع مخالفت کند، در این صورت شریک موافق می تواند با استناد به قانون افراز و فروش املاک مشاع نسبت به فروش کل ملک اقدام و قدرالسهم خود را پس از فروش دریافت کند.

وی افزود: هر یک از مالکین مشاعی می تواند تقاضای افراز ملک مشاع را به واحد ثبتی حوزه ای که ملک در آن ثبت شده است تقدیم کرده و در صورتیکه واحد ثبتی پس از معاینه محل و بررسی های لازم، عدم امکان افراز را اعلام کند، متقاضی باید دادخواست خود را مبنی بر فروش ملک ضمن تقدیم گواهی عدم افراز صادره از اداره ثبت محل به دادگاه حقوقی محل وقوع ملک تقدیم کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه ملکی را که با دیگری شریک هستیم، بفروشیم؟

چگونه ملکی را که با دیگری شریک هستیم، بفروشیم؟